Urbino Electric 8,9 részletes technikai adatok
Urbino electric
Jellemzők
Tiszta elektromos meghajtás a tömegközlekedésben- ez a Solaris Urbino electric. Az Urbino család 8,9 méteres midibuszára épített új elektromos meghajtású buszt jelenti. Nem csak a tiszta elektromos meghajtásban különbözik elődjeitől, áttervezett vonzó külső és belső utastér is jellemzi. Összefoglalva egy rendkívül csendes, emisszió-mentes, és kiemelkedően attraktív, modern design jellemzi a Solaris Urbino electic-et.
A rendszer szíve egy VOSSLOH Kiepe által gyártott 120 kW teljesítményű négyfázisú aszinkron hajtómotor. A két darab energiatároló akkumulátor súlya egyenként 700 kg. Ezek vízhűtéses lítium-ion akkumulátorok, névleges feszültségük 600 V és 120kWh a tárolókapacitásuk. A Solaris Urbino electric – a beépített akkumulátoroknak köszönhetően- hatótávolsága 100 km, maximális sebessége 50 km/h. Az akkumulátorok nem csak az elektromotorokat táplálják, hanem minden más rendszert, beleértve a szervokormányt, a fűtést, a szellőzést és az ajtók nyitását. Minden olyan műveletet, amit eddig a belső égésű motorral meghajtott kompresszorok végeztek, lecserélték elektromos megoldásokra. Az akkumulátorok tölthetőek külső áramforrásból is egy Walter tipusú csatlakozón keresztül. A teljes feltöltés -3x400V, 63A- kevesebb mint 4 óra.
A Solaris mérnökeinek a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy csökkentsék a jármű és az akkumulátorok tömegét a megtehető kilométerek számának növelése érdekében. Az oldalpaneleket lecserélték szénszál erősítésű műanyagra, ami sokkal könnyebb és tartósabb. A motor hátsó oldalfala és az akkumulátorok burkolata is ebből az anyagból készült. Lecserélték az ablaküvegeket is vékonyabb tipusra és az utastér padlózata mahagóniból készült a rétegeltlemez helyett. Új anyagokat használtak – habosított ACM – az utastér hűtő-fűtő rendszerében, átdolgozott utasűléseket építettek be. További sűlycsökkentést eredményezett az aluminium keréktárcsák használata acél helyett. Végezetül mivel nem kellenek folyadéktartályok és üzemanyagtartály sem, további 300 kg-mal csökkent a busz súlya. Az 1400kg-os akkumulátorok ellenére a Solaris Urbiono electric súlya nem nőtt nagy mértékben, köszönhetően az átgondolt könnyű anyagok alkalmazásának. Az elektromos hajtáslánc alkalmazásának köszönhetően csökkent a motortérben elfoglalt hely. Így a hátsó tengelyt 310 mm-rel hátrébb lehettett tenni, megnövelve az utasteret és lehetőség nyílt újabb ülések behelyezésére. A belső és külső lámpák égői helyett LED-eket alkalmaznak.
A Solaris Urbino electric vezetője érintőképernyős monitorokon követheti az elektromos rendszer állapotát, a meghajtástól kezdve az akkumulátorok töltöttségéig. Minden hagyományos vezérlési funkció az érintőképernyős monitoron végezhető, ennek eredményeként rendezett és energonómikus környezetben dolgozhat.
Technikai adatok
Alkalmazás | helyi járatokon |
Sorozat | Urbino 8,9 LE electric |
Hossz./szél./magasság | 8950 / 2400 / 3250 [mm] |
Belső magasság | 2370 [mm] |
Első/hátsó túlnyúlás | 2080 / 2490 [mm] |
Terepszög | 8 / 8 fok |
Tengelytáv | 4380 [mm] |
Fordulókör | ~16.9 [m] |
Képgaléria