Solaris Urbino electric

 

 

 Engedélyezd a Javascript és Flash alkalmazások futtatását a(z) Flash videó megtekintéséhez.

Jellemzők

 

 Tiszta elektromos meghajtás a tömegközlekedésben- ez a Solaris Urbino electric. Az Urbino család 8,9 méteres midibuszára épített új elektromos meghajtású buszt jelenti. Nem csak a tiszta elektromos meghajtásban különbözik elődjeitől, áttervezett vonzó külső és belső utastér is jellemzi. Összefoglalva egy rendkívül csendes, emisszió-mentes, és kiemelkedően attraktív, modern design jellemzi a Solaris Urbino electic-et.

 

 A rendszer szíve egy VOSSLOH Kiepe által gyártott 120 kW teljesítményű négyfázisú aszinkron hajtómotor. A két darab energiatároló akkumulátor súlya egyenként 700 kg. Ezek vízhűtéses lítium-ion akkumulátorok, névleges feszültségük 600 V és 120kWh a tárolókapacitásuk. A Solaris Urbino electric – a beépített akkumulátoroknak köszönhetően- hatótávolsága 100 km, maximális sebessége 50 km/h. Az akkumulátorok nem csak az elektromotorokat táplálják, hanem minden más rendszert, beleértve a szervokormányt, a fűtést, a szellőzést és az ajtók nyitását. Minden olyan műveletet, amit eddig a belső égésű motorral meghajtott kompresszorok végeztek, lecserélték elektromos megoldásokra. Az akkumulátorok tölthetőek külső áramforrásból is egy Walter tipusú csatlakozón keresztül. A teljes feltöltés -3x400V, 63A- kevesebb mint 4 óra.

 

 A Solaris mérnökeinek a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy csökkentsék a jármű és az akkumulátorok tömegét a megtehető kilométerek számának növelése érdekében. Az oldalpaneleket lecserélték szénszál erősítésű műanyagra, ami sokkal könnyebb és tartósabb. A motor hátsó oldalfala és az akkumulátorok burkolata is ebből az anyagból készült. Lecserélték az ablaküvegeket is vékonyabb tipusra és az utastér padlózata mahagóniból készült a rétegeltlemez helyett. Új anyagokat használtak – habosított ACM – az utastér hűtő-fűtő rendszerében, átdolgozott utasűléseket építettek be. További sűlycsökkentést eredményezett az aluminium keréktárcsák használata acél helyett. Végezetül mivel nem kellenek folyadéktartályok és üzemanyagtartály sem, további 300 kg-mal csökkent a busz súlya. Az 1400kg-os akkumulátorok ellenére a Solaris Urbiono electric súlya nem nőtt nagy mértékben, köszönhetően az átgondolt könnyű anyagok alkalmazásának. Az elektromos hajtáslánc alkalmazásának köszönhetően csökkent a motortérben elfoglalt hely. Így a hátsó tengelyt 310 mm-rel hátrébb lehettett tenni, megnövelve az utasteret és lehetőség nyílt újabb ülések behelyezésére. A belső és külső lámpák égői helyett LED-eket alkalmaznak.

 

 A Solaris Urbino electric vezetője érintőképernyős monitorokon követheti az elektromos rendszer állapotát, a meghajtástól kezdve az akkumulátorok töltöttségéig. Minden hagyományos vezérlési funkció az érintőképernyős monitoron végezhető, ennek eredményeként rendezett és energonómikus környezetben dolgozhat.

 

Technikai adatok

Alkalmazás

helyi járatokon

Sorozat

Urbino 8,9 LE electric

Hossz./szél./magasság

8950 / 2400 / 3250 [mm]

Belső magasság

2370 [mm]

Első/hátsó túlnyúlás 2080 / 2490 [mm]

Terepszög

8 / 8 fok

Tengelytáv

4380 [mm]

Fordulókör

~16.9 [m]

Részletes technikai adatok

 

 

Képgaléria